• Hannes Liechti
    The viral music video «Formidable» of the Belgian musician Stromae reached almost 120 million YouTube hits in two years. We talked to the Belgian music video director Jérôme Guiot about the process of creating a marketing buzz.
  • Norient
    In this series from the Norient book «Seismographic Sounds» we learn about different strategies of artists to fund their music. In short quotes musicians tell from their own perspectives. Today: DJ Black from Ghana.
  • Theresa Beyer
    The Nigerian Afro-Pop diva has energy enough for two – even in a dark hotel room, in jogging suits and straight out of bed. She is very young, but knows the Nigerian music business well and occupies her own place within it. An interview.
  • Jackie Perreira
    «Watching Salome work on music reminds me of watching a surgeon perform open-heart surgery.» A portrait on one of the participants in the 1+1 project. «She’s not shy, she’s waiting for the right moment to speak», our author writes about the Iranian rapper.
  • Ali Haider Habib
    In their 2014 music video «#Kholo BC» Karachi-based rapper and comedian Ali Gul Pir and rapper and singer/songwriter Adil Omar criticize the Pakistani government for banning the video-sharing site YouTube.
  • Thomas Burkhalter
    Jose Chameleone is one of the most successful musicians in Uganda. He talks about bad media coverage, the two most magic moments in his career, his brand endorsement with Pepsi, the growing music markets in Africa, and his passion about music.
  • Jean-Martin Büttner
    Stromae, der elektrische Chansonnier aus Brüssel, schreibt dunkle Verse mit geschmeidigen Melodien. Und er singt sie für Millionen. Ein Rendezvous vor seinem Zürcher Konzert im Dezember 2014.
  • Milena Krstic
    Der Produzent Roman Camenzind von der Schweizer Produktionsfirma Hitmill gibt jede Idee an die Musiker und Musikerinnen weiter. Und trifft immer wieder den Geschmack der Massen. Ein Kurzbesuch in der Hitfabrik.
  • Christoph Fellmann
    Pop ist ein Posen- und Mienenspiel, das seine Akteure 
immer wieder dazu verleitet, sich zu maskieren. 
Am besten, aber auch am gefährlichsten ist dieses Spiel 
allerdings dann, wenn die Maske unsichtbar bleibt.
  • Tatjana Rauls
    What does the western world know about korean pop music? Indeed, a lot of us might have learned about a south korean entertainer that goes by the name of PSY – a funny guy with his own magnificent dance moves.
  • Carl Cappelle
    How Egyptian pop singer Tamer Hosny tries to maintain a balance between his fans and the (former) regime. A thin line.
  • Ted R. Swedenburg
    The documentary «Electro Chaabi» by Hind Meddeb and the Electro-Sha'abi-night pulls into the wild world of Mahragan, the popular party-sound of Cairo's suburbs. Context and backgrounds.
  • Benedikt Sartorius
    Musikerinnen und Musiker erforschten im Jahr 2012 süssen Lärm, inspirierende Leere und zerbrechliche Hits. Doch welche Sounds bleiben hängen? Schlaglichter auf ein bewegtes Pop-Jahr.
  • Marina Bolzli
    Ein Popstar mit aussergewöhnlichem Kultstatus: Seit seinem Tod vor fünf Jahren pilgern Tausende von Menschen in Todor Proeskis Heimatort in Mazedonien. Ein Augenschein in Kruševo.
  • Theresa Beyer
    Visual Kei ist ein japanische Musikbewegung, die inzwischen auch Europa erobert hat – ein Paradebeispiel für Musikphänomene im Kontext der Globalisierung. Im Interview der Musikethnologe Oliver Seibt.
  • Urs Hangartner
    Der Dokumentarfilm «Die Wiesenberger» gewann den Publikumspreis bei den Solothurner Filmtagen. Der Jodlerklub Wiesenberg ist damit schon wieder in den Medien. Club-Präsident Thomas Gisler erklärt, wie sie mit dem Erfolg umgehen.
  • Thomas Burkhalter
    Reverend Beat-Man is a mad trash rock’n’roll artist and owner of the label Voodoo Rhythm Records. Norient visited him on their quest for sonic traces in Switzerland.
  • Thomas Burkhalter
    Die politischen Botschaften von K'Naan sind normalerweise jenseits von Schwarz und Weiss. Bei der FIFA-WM sah das aber anders aus. Ein Augenschein bei einem Konzert in Zürich.
  • Wayne Marshall
    That beat you've been hearing – the steady boom-ch-boom-chick rattling the trunks of passing cars and moving masses in the club – isn't just another fleeting hip-hop trend. It’s the new sound of the Americas.